每年聖誕節必聽的歌曲,也是我最愛的聖誕歌曲!!
雖然歌詞的敘述一點也沒有歡樂的節慶感
可是我就是喜歡它那種淡淡寂寞的味道
但是就算是有那麼一點寂寞,但卻還是讓我感覺到很溫暖!

最近在看的一部舊日劇,"愛在聖誕節"的主題曲就是這首歌
讓我不自覺的開始每天都會準時打開電視收看
就我的說法,這是一部充滿了愛的連續劇 (但是有點不真實←_←)
聖誕節除了濃厚的節慶感,就是要充滿愛啊!!
我理想中的,但還沒真正實現過,我想是因為我還不太懂我真正想要的是什麼,啦

我很喜歡在劇中不時會響起這首背景音樂的感覺,聽了很舒服
還有佈置在到處的聖誕樹、霓虹燈、充滿聖誕味道的擺飾
天哪! 讓我越來越想過聖誕了,噗

聖誕節接近了
我又要開始用音樂為自己洗腦



在聖誕節聽聖誕歌曲,是我替自己準備的慶祝儀式
來吧! 白鬍子聖誕老公公跟紅鼻子麋鹿,我想擁抱你們! (在炎炎烈日下,噗)

對了,上次看新聞,聖誕老公公好像破產了 XD


-----
Last Christmas      Wham

Last Christmas I gave you my heart
But the very next day you gave it away
This year to save me from tears
I'll give it to someone special

Once bitten and twice shy
I keep my distance
But you still catch my eye
Tell me baby
Do you recognize me
Well it's been a year
It doesn't surprise me

(Happy Christmas)
I wrapped it up and sent it
With a note saying "I love you"
I meant it
Now I know what a fool I've been
But if you kissed me now
I know you'd fool me again

A crowded room
Friends with tired eyes
I'm hiding from you and your soul of ice
My god I thought you were someone to rely on
I guess I was a shoulder to cry on

A face on a lover with a fire in his heart
A man under cover but you tore me apart
Now I've found a real love you'll never fool me again
A face on a lover with a fire in his heart
A man under cover but you tore him apart
Maybe next year I'll give it to someone
I'll give it to someone special






arrow
arrow
    全站熱搜

    dufyue911 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()